xxx VOODOO RHYTHM RECORDS – THEE BUTCHERS ORCHESTRA - STOP TALKING ABOUT MUSIC LET'S CELEBRATE THAT SHIT

THEE BUTCHERS ORCHESTRA - STOP TALKING ABOUT MUSIC LET'S CELEBRATE THAT SHIT

VR1222

TRACKLIST

01- Little Scared To Wake Up
02- Everybody's Got The Devil Inside
03- You Betcha
04- Right Now
05- Coconut Heart
06- Drama Queen
07- Stop Talking About Music
08- Don't Ditch Me
09- Long White Back
10- Shaken Down
11- Knock You Out
12- Don't Ask Me Why
13- Gin Tonic #
THEE BUTCHERS ORCHESTRA

"STOP TALKING ABOUT MUSIC LET'S CELEBRATE THAT SHIT"
LP: VR1249 (EAN CODE:7640111760085)
CD: VRCD49 (EAN CODE:7640111767138)
ORDER

All the way from Sao Paulo, Brazil comes THEE BUTCHERS ORCHESTRA, three young chaps who give you another view to Brazilian music, not the Sepultura metal view, Not the Samba and not the easy listening brazil Jazz way... more the lower-class dirty rock and roll and Blues Trash view of one of the biggest and most dangerous cities in the world. Having attained cult status there, did shows for MTV, several festivals and Clubs over and over.... Not only in brazil also in other South American countries like Argentina, Uruguay, and Chile and in the USA
Now we are proud to put out THEE BUTCHRS ORCHESTRA's 5rd Full Length Album.. and for this one they Flow in the Almighty TIM KERR (Jack o'Fire, No Time Delegation . . . ) To Produce that Shit and it came like it had to come..it's a Blast.. a Atomic Explosion in a Mix of the Stoogies Blues and Punk, no cover version all own compositions ...
mastered at: echo chamber in zürich -  produced my TIM KERR



Deutsch:
Hinter dem aus Brasilien stammenden BUTCHERS ORCHESTRA stecken die nicht unbekannten SELLOUTS, die in der Vergangenheit schon auf RAPID PULSE, KEN ROCK und ROCKIN'BONES veröffentllicht haben.
Bei "Don't Talk About Music" mit dem schönen Untertitel "Let's Celebrate That Shit" handelt es sich nach mehreren nur in ihrem Heimatland erhältlichen CDs um das erste Album, das nun auch auf Vinyl erhältlich ist.
Das Trio legt hier 13 großartige, von TIM KERR produzierte, Blues Punk Nummern vor. Auf einen primitiven stampfend treibenden Rhythmus werden fiebrig trashige Gitarren-Riffs gelegt. Dazu kommt die abgeklärte coole Stimme von Sänger und Gitarrist MARCO, bzw. zum Teil sogar leicht Soul-infizierte Backgroundvocals von Gitarrist ADRIANO und Schlagzeuger JONAS wie z.B. beim Refrain von "You Betcha".
Für weitere Instrumentierung sorgen auch einige Gastmusiker die an Mundharmonika, Trompete oder wie TIM KERR an der Gitarre zu hören sind.
Das Album strotzt nur so vor locker dargebotenen Midtempo Hits wie "Everybody's Got the Devil Inside", das vom Gitarren-Stil an die GORIES erinnernde "Coconut Heart", das für's tänzeln beim nächsten Faustkampf geeignete "Knock You Out", oder die unglaublich mitreißende Partynummer "Don't Ask Me Why". Artwork mit sehr schöner farbiger Zeichnung von MERINUK, auf der das BUTCHERS' ORCHESTRA dem "Gitarren-Metzger" einen Besuch abstattet. (Incognito)

 



REVIEWS:

BLODDY MARRY (ES)
El quinto trabajo de los de Sao Paulo, grabado por Tim Kerr y editado por Voodoo Rhythm, amasa trece temas que en cierta medida, y como ya es sabido de anteriores trabajos de los brasileiros, recorren la trillada senda que cavaron los Gories: rhythm and blues ejecutado con descaro punk. Sin embargo, estas nuevas dentelladas despiden coraje Thunderiano por los cuatro costados. Prueba de ello es que Marco y Adriano combinan con criterio vigorosos riffs y afilados solos logrando resultados excelentes que en ocasiones se muestran orgullosamente deudores del legado Asheton. Un trabajo sólido y sugerente que sin perder la humedad y el compás del viejo blues concentra buenas composiciones y no se conforma con clonar las maneras de sus deidades negras, -atención al guiño negroide en el diseño de la carpeta-. Gana con cada escucha y eso denota que aún siendo un trabajo facturado por y para amantes del rock and roll más primitivo esconde momentos ricos en matices. Además, el título del disco es absoluto. Buen comienzo de año el del sello suizo; les remito al fangoso estreno de John Schooley. A este ritmo me convertiré en devoto de la iglesia del Reverendo Beat-Man. Julen Azpitarte.

SLEAZEGRINGER (USA)
Ramalamafuckinglama people n SHAZAAAAM! This is one ass kicking, ankle twisting hip swivelling start to the New Year '05...and if all post I received contained such unearthly voodoo verllaaammming examples of staggering swagger then I might lay off the whisky a bit more. Seemingly possessed by the real spirits of Iggy and Jagger, Thee Butchers throw out some mighty fine hooch-sodden stompin' struttin' rollin' hoodoo R'n'B like some shaman intoxicated by the spirits and writhing in a whirlwind swirl of their own making. But these wild-eyed fuckers are gonna be taking at least some of us with them, red-eyed, bleeding, and fucking delirious....you can smell the drinks....an evil witch mixture....hear them being poured, glasses clink, smash on the floor, ground in by frantic feet, the audience whooping and a-hollering all along the dirty grime strewn streets long after the show's over. This lot are feral and unbridled, a fervid contagion, carried away on their own infection, screeching along in the background, wild animals communicating in ancient tongues, in the simplest purest form, sheer jean fading Rock'n'Roll passion, romance and sheer vivacity. Poised like tigers ready to pounce, cruising and carousing down the strip like cheetahs, frantic shakes and shimmies like 'Right Now' and 'You Betcha', pausing for a sip of a drink and a slouch throught the sticky fingered 'Everybody's Got The Devil Inside', escaping down back alleys and over roof-tops like a stray cat to the strains of a pulverizing primeval beat called 'Don't Ask Me Why'. Wonderfully loose, inventive, irreverent, relevant, intoxicating and FUN. This is Rock'n'Roll of the highest order, it fucking SWINGS...let's leave the last words to the guys themselves shall we?
'You Better Start Shaking Right Now'.

VISIONS (D)
Hemmungslos schwer shaken der garagen blues n roll. unverschämt: Black Keys mit Adrealin gekreuzt, 22-20's ohne Golf GTI !!!
zu gerne würde man es berechtigterweise mit dem Albumtittel halten. aber solange es fürs biertrinken am Schreibtisch alleine noch kein zeilengeld gibt, müssen wir das hier auf die altmodische art regeln. Die Eckdaten: drei brasilianische Riesenkotteletten traäger ,die die hypnotische überleibsmacht eines Bo Diddley-Beats in Verbindung mit einer ansatzweise gestimmten fuzzgitarre zu nutzen wissen. sie bringen. Sie bringen einen lässigen und eine energetische rhytmuss sektion mit. Lassen ihr 3tes akbum vom Altmeister Tim Kerr Produzieren und Veröffentlichen auf Europas Coolstem Garagen Label. Dabei erinnern sie ums andere mal and die Gott-hab-sie-selig-Gories und die whatever-happend-to-the-fall-outs, und bringen einfach gottverdammt nochmal jede menge Soul und Rhythmus mit sich und singen sachliche texte wie: "hope you brake your leg like you brake my heart" Also genau der richtige soundtrack um endlich mit dem gerede aufzuhören. die Glühbirne auszubeissen. die Hose durzu lüften. und endlich mal dem album titel folge zu leisten. Jan Bauckhorn 10points of 10

KDVS (USA)
Top 10 list of KDVS Radio :

1. Japanther - "Master of Pigeons" (Menlo Park)
2. Crack: We Are Rock - "Strawberries" (333 Recordings)
3. V/A - "Solos in Stereo" (Solos)
4. Coachwhips - "Peanut Butter and Jelly Live at the Ginger Minge" (Narnack)
5. Mirabal, Manuel - "Buena Vista Social Club Presents" (Nonesuch)
6. Apocalypse Wow! - "S/T" (No Label)
7. Thee Butchers' Orchestra - "Stop talking about music let's celebrate this shit!" (Voodoo Rhythm)
8. PILOTO, GIRALDO & KLIMAX - "NADIE SE PARECE A TI" (EGREM)
9. a frames - "complications" (S-S)
10. Torres, Roberto and Cha Cha Cha Allstars - "Con Mucho Swing" (Regu Records)

TRIGGERFISH (D)
Ein Trio aus Sao Paulo, Brasilien ist das neueste Singning von Voodo Rhythm Records aus der Schweiz. Lange hat dessen Betreiber Beatman nicht mehr so aufgeräumte Hitmusik herausgebracht, aber das hat seine Gründe, denn die Brazil Boys habe schon div. Alben (u.a.auf Estrus Rec.) veröffentlicht, touren schon seit Jahren und wurden von der Presse in Brazilien im Jahre 2001 zur besten Band des Jahres gekürt. „Stop talking about music" (übrigens produzieret von Tim Kerr) scheint Ihr viertes Album -speziell für Europa- zu sein und so wurde im Dezember auch gleich ein Europa Tour absolviert. Musikalisch erfinden The Butchers nun nicht gerade das Rad neu, aber sie wissen es, einen unglaublich groovigen Swamp-Teppich aus punk-blues-soul-garage Zutaten zu fabrizieren. Man bedient sich dabei in der Zitatenkiste natürlich bei John Spencers Blues Explosion, den Oblivians, aber auch die Yardbirds oder auch frühe Stones werden bemüht um die Scheibe auf hoher Drehzahl zu halten. Musikalisches „Beiwerk" wie Trompete (Little scared to wake up) und div. Chöre werden dezent aber geschickt platziert und helfen dem Trio dabei, Ihr Mono Rock´n´Roll-Monster in voller Punktzahl über

ZONA PUNK (POR)
Durante o ano passado, enquanto estava em tour pela América do Sul com os the Monsters, Beat-Man (proprietário da editora suiça Voodoo Rhythm Records) fez vários concertos com os Thee Butchers Orchestra.E foi "amor á primeira vista". Beat-Man ficou surpeendido com a qualidade da banda a nivel de som e com a atitude em palco dos 3 membros da banda. Com os temas já gravados, foi apenas um pequeno passo até este lançamento.Temas enviados do Brasil para a Suiça e aqui está ele. Vindos de São Paulo, os Thee Butchers Orchestra são como que uma "lufada de ar fresco" no panorama musical brasileiro. Influenciados pelo blues, pelo punk dos 70's e por bandas como os the Stooges ou os Jack O Fire, surgem mais maduros e coesos que nunca neste terceiro longa-duração. Gravado e produzido por Tim Kerr (Jack O Fire, No Time Delegation ... ), "Stop talking about music ..." contém 13 excelentes temas, muito bem compostos mas ao mesmo tempo com o toque crú e duro, com muito som de guitarra (não existe baixo na banda), numa mistura perfeita entre Punk, Rock, Garage e Blues. Para nostálgicos de grandes bandas dos 60's e 70's e para mentes abertas, não limitadas, este, é, sem dúvida, um excelente álbum.

I 94 BAR (AUS)
Thee Butchers' Orchestra, hail from south of the equator (Sao Paulo, Brazil) and although at times sound as if they've spent a bit too much time in the sun, they stop just short of his compulsive need to scarf communion wafers and swig from the chalice. From the shitstorm they kick up here, however, animal sacrifice may not be out of the question. Considering the rather unwieldy album title, it comes as no small surprise that TBO manage to swing like an outhouse on fire, sounding like they're going to die more than once, unleashing an inspired blast of ugly noise, knowing idiocy, and drugged-out insanity, intent on taking everybody else out with them. This entire album bubbles with wired conviction, careening from one weird, crude song to the next, all underpinned with a rough, primitive sense of groove. Imagine if The Stooges had looked to Mississippi juke joint moonshine served in jars for inspiration rather than "The Physician's Desk Reference Manual" and you're getting close. Apparently TBO's creed is "four strings good, six strings better" since they choose here to forego a bass player and make their statement with just two guitars and drums, not that you'd really notice. Songs like "Little Scared To Wake Up," "Everybody's Got The Devil Inside," and "Drama Queen" flare with the sacred spirit of rock and roll and simultaneously manage to put the whorehouse, gin bottle, and shotgun back into the blues - no small feat. Producer Tim Kerr fills every empty space with guitars that strain at the leash and head-rattling traps which stop just short of irritating. At times it all meanders off in different directions but Kerr somehow manages to throw all three Butchers (Marco, Adriano, and Jonas) a lifeline and rope them back onto terra firma. If rock and roll was turned into an Italian zombie flick, TBO would be the entertainment as the undead scramble to fill their chunder buckets with intestines (both large and small) and various and sundry grey matter, hide, hair, and bone. Remember - aim for their heads. It's the only way to kill'em

ARTROCKER (UK)
While I was listening to this, the third album from what I am reliably informed are Brazils' foremost garagepunk practitioners, I found myself thinking 'wow....what a cool idea - mix up the frantic posturings of early 60's modernist blues stylists, throw in a dash of late 70's teethgrinding buzzsaw guitar, add tailfins & a couple of extra indicator lights & then drive it down to that beach at Ipnamena where the bongo party never ends while the occasional loud crashing noises only serve to heighten the mood as the rock'n'roll carnival gathers momentum......' - except that those loud crashing noises I heard were actually from the demolition site across the road from where I live & which I didn't even notice weren't part of the actual recording until inadvertently switching off my CD player while untangling some cables.
As you might expect 'Stop Talking...' contains more than one musical highlight. Opener 'Little Scared To Wake Up' sets the tone nicely with a combination of thunderous drumbeats & screeching guitars, interspersed with a sudden trumpet break which seems designed to announce some hidden surprises from the 3-piece & I've no doubt there's a surprise hidden round every corner in Sao Paulo -in fact on the strength of tracks such as 'Shaken Down' & 'Long White Back' it does seem that no-one's going to tempt the Butcher brothers (that's Marco, Adriano & Daniel) into anything as dumb as a samba or a foxtrot or whatever it is they're doing down in Rio these days - & probable album highlight 'Don't Ask Me Why' has all the answers to any of those questions as it is a highly authentic sounding slice of vintage CBGB's outtakes as remastered by the Amazon jungle branch of the Dead Boys appreciation society, however I say probable highlight as fifth track 'Coconut Heart' is a bluesily psychotic frenzy with a scuzzed-up attitude all of its own. Definitely worth a look.
Jon Gordon 2004

GONZO CIRCUS (B)
Toen Beat-Man, voodoo-opperhoofd en frontman van The Monsters, op tournee was in Brazilië, werd het voorprogramma meestal verzorgd door het Braziliaanse trio Thee Butchers Orchestra. Beat-Man's ver- en bewondering was groot. Hij had nooit verwacht dat het land van de samba en Sepultura-metal ook onvervalste punk'n'roll voortbracht. Dat was dan buiten deze drie jonge knapen gerekend, die een mix van Howlin' Wolf, Gories en Jack'O Fire een evidentie vinden. Elementaire rock'n'roll vermengd met een scheut blues en trash, geboren in de gevaarlijke straten van Sao Paulo. Gerenommeerd garagist Tim Kerr (Big Boys, Poison 13, Lord High Fixers en nog een hele zwerm anderen) werd ingevlogen om de productionele leiding in handen te nemen van wat de derde cd van de band zou worden. Eerdere platen verschenen op Estrus en No Fun, wat al een indicatie geeft van het resultaat: prima garagepunk met bluesy en psycho accenten die garant staat voor een wild feestje. Een ruiger feest dan carnaval wellicht, met minder wulpse dames maar betere muziek.

OUTRACOISA (BR)
Falar sobre os Butchers é falar sobre uma das mais "nervosas" bandas de rock do país. Quem já os viu ao vivo sabe que são competentíssimos na arte de fazer bons barulhos. E isso fica ainda mais evidente neste lindo, lindo, lindo LP lançado agora pelo selo suíço Voodoo Rhythm. A produção é do texano-sinônimo-de-rock e integrante do Monkeywrench (banda de Mike Arm, do Mudhoney) Tim Kerr. Pode comemorar: pelo que vem escrito na capa do disco, Kerr participa também com guitarras extras e backing vocals. Em faixas como "Little scared to wake up", um rock´n´rollzão que abre o lado A da bolacha, a vigorosa "Right now" e a meio-rocabileira e bastante dançante "Drama queen", a TBO parece dizer assim: "Esperem por nós no palco!" É como se eles estivessem chamando alguém para brigar, isto é, dançar/pular/suar. Resistir ao convite é quase impossível. Faixas como esta fazem deste um disco inadequado para audições noturnas em vizinhanças calmas. Resistir a colocar o volume no talo vai ser muuuito difícil. Recentemente, tem-se falado muito da TBO como uma banda de blues-punk. O rótulo cai como uma luva para a "calma" "Coconut heart" e "Everybody´s got the devil inside". Nesta última, o capeta é lembrado de uma maneira bem bluesy e com uma interpretação romanticamente largadona de Marco Butcher. Cria-se assim um som que cairia bem para apimentar a tilha de um "The blues brothers" ou de qualquer fita tarantinesca. Os "c´mon baby" que Marco solta aqui e ali, ao longo do disco, não são irritantes como os da média das bandas brasileiras que cantam em inglês. A TBO parece sentir-se agradavelmente à vontade neste idioma. Jonas e Marco, na faixa "Don't ask me why", sentem-se à vontade também para trocarem os papéis. O baterista vai para a guitarra e assume a voz e vice-versa. O resultado é um climinha de desenho animado. Fuce a voodoorhythm.com ou escreva correndo para a Debbie (Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein.) para pedir uma cópia. Discaço! (A.P.)

ROCKEIRLLA (IT)
Sfornano un disco dietro l'altro e, dopo What About Now d'inizio anno, ecco che i The Butcher's Orchestra pubblicano anche Stop Talking About Music, Let's Celebrate This Shit (Boodoo Rhythm) che e' , a tutti gli effetti, il quinto e nuovo disco della band brasiliana. Titolo adorabile, non trovate? Una filosofia di vita. Che dire. Mostruosi, ancora una volta mostruosi. Ed ora che Tim Kerr ci ha messo le mani sopra, secondo me le sorprese arriveranno. Forse Tim li ha resi meno grezzi, meno scalcinati e derelitti, ma quando partono con quelle chitarre stonesiane, beh, non hanno rivali. "Little Scared To Wake Up" che apre il disco e' "Route 66" suonata dal miglior John Spencer: l'attacco di Coconut Hert (spaziale) ha la profondita' di una garage band anni '80, il magnetismo di Roadrunner e la sensualita' di John lee Hooker. Pazzeschi. Fatico a ricordare, in giro per il mondo, degli stonesiani cosi' tosti e scatenati. Cinque anni fa la gente avrebbe fatto a pugni per averli nel proprio parco artisti. Veri Born Losers! Andate e comprate

SHOOT ME AGAIN (FR)
Si je vous dis le Brésil... vous pensez "filles canons", "mecs séduisants", "vacances", "carnaval", "football"... si vous êtes malins, alors vous savez que je vais vous parler de musique, et vous pensez alors "samba", "salsa" ou "Sepultura" Et bien pour moi, dorénavant, le Brésil sera synonyme de rock'n'roll et c'est au nom "Thee Butchers Orchestra" que je penserai ! Ce trio sort ici son 3ème album, sur le label suisse Voodoo Rhythm Records. Grâce à eux deux, nous avons à notre disposition, pour le plus grand plaisirs des oreilles, un détonnant mélange sulfureux de blues bien grade, de rock'n'roll sauvage et de garage poisseux. 13 titres sans faute, bien rythmés qui vous donnent envie de monter le son de votre voiture au maximum du possible, d'inviter quelques potes à descendre les 2-3 bières chaudes qui trainent dans le coffre, de parcourir, nonchalant, le centre (mecque commerciale du consommateur lambda et mouton de la ville) histoire de bien montrer au monde que vous en avez rien à foutre tout en vous permettant un énorme doigt d'honneur à cette société. Vous l'avez compris, Thee Butchers Orchestra défoule ! Ce disque se range avec vos Blues Explosion, Petit Vodo, Bob Log III, Seasick, The Experimental Tropic Blues Band et autres déjantés (Punk) du Blues. Notez que l'album est disponible en CD digipack mais aussi en 33cm.

SUGAR AND SPICE (FR)
...Celebrate The Shit'. Digipack. Batten down those neck bolts and get yourself some psycho sound supreme from Brasil's number 1 trash/skrunk A-team. These 3 brothers push their caveman stomp through a piss strained electrified chain link fence.

REC REC (CH)
THE BUTCHERS ORCHESTRA kommen aus Sao Paolo, Brasilien, was sie nicht davon abgehalten hat ihre neue Scheibe bei ‚Voodoo Rhythm' aus Bern herauszugeben! Ja, es gibt neben Sepultura, Samba und Brazil Jazz noch ein anderes Brasilien, das des dreckigen Rock'n'Rolls und schwitzenden Blues Trashs. In ihrer Heimat ist das ORCHESTRA aber nicht nur Untergrund-Grösse sondern tritt an renommierten Festivals und dann und wann bei MTV auf. ‚Stop Talking About Music (Let's Celebrate That Shit!)' ist ihr drittes Album (die beiden ersten erschienen bei ‚Estrus' und ‚No Fun') und wurde produziert von TIM KERR (JACK O'FIRE, NO TIME DELEGATION). „It's immediate, agressive and careless. Add some Latin heat to it all! Right from the jungle! It is savage rock and roll!!!"

SWISS MUSIC NEWS (CH)
Von einer Band mit dem Namen Thee Butcher Orchestra kann nichts Gutes ausgehen. Da muss der Teufel seine Hand im Spiel haben. Das Trio um Marco, Adriano und Daniel Butcher ist geständig. «Everybody's got the devil inside» singen sie auf ihrem dritten Album. Das wiegt um so schwerer, weil die Band aus Brasilien kommt, wo Mann und Frau sich lieber dem gemächlichen Bosa Nova hingeben. Thee Butcher Orchestra spielen den Garagenblues rotzig und dreckig. Keine Gnade, kein Erbarmen für Freunde von gepflegter Lieblichkeit. Thee Butcher Orchestra präsentieren den Soundtrack zum Leben, zumindest was die Ghettos in Brasilien anbelangt. 7 out of 10

RADIO STUDENT (SLO)
Uradni naslov letošnjega albuma brazilskega rockovskega tria Thee Butcher's Orchestra ima svojo daljšo različico. Stop Talking About Music, Let's Celebrate That Shit! se glasi vročekrvni izziv tega garažnorockovskega benda iz Sao Paola, ki se je po prodiranju s kasetnimi izdajami v vrh garažnega dogajanja v Južni Ameriki prebil v svetovno mrežo garažnega rocka in se s prvo dolgometražno evropsko izdajo takoj postavil v zelo napadalno, a razigrano pozo... (v celoti..

Z-MISSS (SLO)
Čudni ritmi, eksotični kraval, razpršene melodije...to je samo del tega kar ponuja brazilski trio Thee Butchers Orchestra iz Sao Paula. Dve odpiljeni kitari in bobni, nekaj punka, bluesa stare šole, brazilski ritmi, latinski temperament, končni rezultat pa divji in neukročen rock'n'roll. Bend je svojo prvo veliko ploščo (na CDju) izdal po petih letih delovanja in treh albumih izdanih na kaseti. Plošča surovega mono rocka z naslovom Golden Hits By The Butchers' Orchestra, ki je izšla leta 2001, je bila za številne najboljši brazilski album leta, podobne komplimente pa je bilo slišati tudi za sam bend. Prepričljivost studijske plošče so še istega leta podkrepili z živim mono albumom Uncooked. Že naslednje leto so izdali svoj (formalno) drugi album In Glorious Rock and Roll s sedemnajstimi z adrenalinom nabitimi komadi. Ploščo, ki je za spoznanje bolj "sofisticirana" od prejšnje, je sproduciral Dan Kroha, star znanec in legenda garažnega punk bluesa (Gories, Demolition Doll Rods), ki je do obisti spoznal kvalitete benda na skupni brazilski turneji. Muziki Butchersov je uspel pripeti kar nekaj elementov detroitske soul rock "glasbene šole", ki so njihovo muziko še okrepili in ji dodali še dodatno specifiko. Glas o skupini se je v tem času iz Južne Amerike razširil tudi v severni del Amerike - ena resnejših in večjih ameriških založb, ki trmasto vstraja na pozicijah izvirnega rocka Estrus Records, je ob koncu leta 2003 izdala 7 inčer z istim naslovom. Bend je tistem času dejansko postal eden izmed najbolj cenjenih brazilskih rock'n'roll bendov (pa tudi v ostalih državah Južne Amerike, predvsem v Čilu Urugvaju, Argentini) in njihove fotografije so se pojavljale na naslovnicah osrednjih brazilskih glasbenih časopisov, pa tudi v ostalih medijih, vključno s televizijo. V tem času jim je v Braziliji izšla še plošča The Complete B-Side Series Volume I z nekaj novimi komadi, remiksi starih komadov, nekaterimi sicer starejšimi, vendar še neizdanimi pesmimi in njihovimi svojstvenimi zvedbami nekaterih rock'n'roll klasika . Oba njihova "formalna" albuma (Golden Hits, In Glorious R'n'R) je v preteklem letu pod naslovom Drag Me Twice, na enem CDju izdala založba No Fun Records. Glasbeni tisk pa je o tej kompilacijo zapisal: "Zvok tega tria v marsičem spominja na kakšne Jon Spencer Blues Explosion ali MC 5, vokalni deli pa na Stoogese v svojih najboljših in najbolj odbitih dnevih. Vsekakor bend, ki je na samem vrhu na listi najboljših sodobnih garažnih rockerjev." Bend nadaljuje z dinamično in zanimivo produkcijo plošč - spomladi letos so v Argentini in Braziliji izdali ploščo What About Now, pod veščim producenskim ušesu Tima Kerra pa so posneli še album Stop Talking About Music, ki je izšel pri švicarski založbi evropske garažne legende Reverend Beatmana Voodoo Records. Ploščo in južnoameriški garažni rock'n'roll bodo med svojo prvo evropsko turnejo, v najboljši luči predstavili na koncertu v ljubljanskem Orto klubu.

REC REC (CZ)
Čudni ritmi, eksotični kraval, razpršene melodije...to je samo del tega kar ponuja brazilski trio Thee Butchers Orchestra iz Sao Paula. Dve odpiljeni kitari in bobni, nekaj punka, bluesa stare šole, brazilski ritmi, latinski temperament, končni rezultat pa divji in neukročen rock'n'roll....
Čudni ritmi, eksotični kraval, razpršene melodije...to je samo del tega kar ponuja brazilski trio Thee Butchers Orchestra iz Sao Paula. Dve odpiljeni kitari in bobni, nekaj punka, bluesa stare šole, brazilski ritmi, latinski temperament, končni rezultat pa divji in neukročen rock'n'roll. Bend je svojo prvo veliko ploščo (na CDju) izdal po petih letih delovanja in treh albumih izdanih na kaseti. Plošča surovega mono rocka z naslovom Golden Hits By The Butchers' Orchestra, ki je izšla leta 2001, je bila za številne najboljši brazilski album leta, podobne komplimente pa je bilo slišati tudi za sam bend. Prepričljivost studijske plošče so še istega leta podkrepili z živim mono albumom Uncooked. Že naslednje leto so izdali svoj (formalno) drugi album In Glorious Rock and Roll s sedemnajstimi z adrenalinom nabitimi komadi. Ploščo, ki je za spoznanje bolj "sofisticirana" od prejšnje, je sproduciral Dan Kroha, star znanec in legenda garažnega punk bluesa (Gories, Demolition Doll Rods), ki je do obisti spoznal kvalitete benda na skupni brazilski turneji. Muziki Butchersov je uspel pripeti kar nekaj elementov detroitske soul rock "glasbene šole", ki so njihovo muziko še okrepili in ji dodali še dodatno specifiko. Glas o skupini se je v tem času iz Južne Amerike razširil tudi v severni del Amerike - ena resnejših in večjih ameriških založb, ki trmasto vstraja na pozicijah izvirnega rocka Estrus Records, je ob koncu leta 2003 izdala 7 inčer z istim naslovom. Bend je tistem času dejansko postal eden izmed najbolj cenjenih brazilskih rock'n'roll bendov (pa tudi v ostalih državah Južne Amerike, predvsem v Čilu Urugvaju, Argentini) in njihove fotografije so se pojavljale na naslovnicah osrednjih brazilskih glasbenih časopisov, pa tudi v ostalih medijih, vključno s televizijo. V tem času jim je v Braziliji izšla še plošča The Complete B-Side Series Volume I z nekaj novimi komadi, remiksi starih komadov, nekaterimi sicer starejšimi, vendar še neizdanimi pesmimi in njihovimi svojstvenimi zvedbami nekaterih rock'n'roll klasika . Oba njihova "formalna" albuma (Golden Hits, In Glorious R'n'R) je v preteklem letu pod naslovom Drag Me Twice, na enem CDju izdala založba No Fun Records. Glasbeni tisk pa je o tej kompilacijo zapisal: "Zvok tega tria v marsičem spominja na kakšne Jon Spencer Blues Explosion ali MC 5, vokalni deli pa na Stoogese v svojih najboljših in najbolj odbitih dnevih. Vsekakor bend, ki je na samem vrhu na listi najboljših sodobnih garažnih rockerjev." Bend nadaljuje z dinamično in zanimivo produkcijo plošč - spomladi letos so v Argentini in Braziliji izdali ploščo What About Now, pod veščim producenskim ušesu Tima Kerra pa so posneli še album Stop Talking About Music, ki je izšel pri švicarski založbi evropske garažne legende Reverend Beatmana Voodoo Records. Ploščo in južnoameriški garažni rock'n'roll bodo med svojo prvo evropsko turnejo, v najboljši luči predstavili na koncertu v ljubljanskem Orto klubu.

DYNAMITE (BR)
Essa história começa já há uma década e meia, quando um jovem magricela chamado Marco Rocha, então com vinte anos, corte de cabelo estilo "tigelinha" e freqüentador dos porões roqueiros alternativos de São Paulo da época (como o Madame Satã e o inesquecível Espaço Retrô), achou que apenas curtir os bons sons ingleses – My Bloody Valentine, Spaceman 3, Telescopes, Loop, etc – já não era suficiente para aplacar sua intensa paixão pelo sagrado e imaculado guitar rock. Marco resolveu então tocar bateria no nascente Pin Ups, grupo que acabou se tornando um dos grandes nomes da cena independente brasileira no final dos 80/início dos 90. Mas onde o baterista permaneceu apenas por dois discos, abandonando o grupo devido às sempre lendárias "divergências musicais". Na seqüência, ele montou junto ao amigo Iano um duo de vida ainda mais efêmera, o Supermarket. Foi quando entrou em cena o guitarrista Adriano Cintra, apresentado a Marco por Iano. Identificação imediata: ambos eram apaixonados pelos mesmos grupos (como o americano Pussy Galore, por exemplo) e a idéia de montar uma nova banda surgiu de forma inevitável, espontânea. Iano, com problemas pessoais demais e soluções de menos, resolveu abandonar o barco. Marco passou, então, a cantar e a tocar guitarra, deixando a bateria para o novo integrante, Rodrigo. Nascia a "Orquestra dos Açougueiros", que hoje, oito anos depois e após uma segunda troca em sua formação (Rodrigo foi morar nos Estados Unidos e saiu do trio; agora, quem ocupa as baquetas é Jonas), é seguramente um dos três melhores – se não for o melhor – grupos da indie rock scene brasileira. E o Thee Butchers' Orchestra não está mesmo para brincadeira: acaba de lançar o novo álbum, "What About Now" e já tem outro pronto, gravado, mixado e batizado de "Stop Talking About Music". Este, porém, deverá sair primeiro nos Estados Unidos e Europa (provavelmente em maio), para somente depois ganhar edição nacional.  É claro que, com o correr dos anos, as concepções musicais de Marco e cia. foram mudando consideravelmente – ou sendo ampliadas, se o leitor assim preferir. Ao mesmo tempo em que a banda ia gravando discos cada vez mais acachapantes e que angariavam a admiração da crítica e o aumento do público para o trio, o Butchers' ia fazendo uma espécie de "regressão" sonora às raízes e às origens do rock'n'roll (os discos "Golden Hits", lançado em 2000 e "In Glorious Rock'n'roll", editado dois anos depois, já apontavam nesta direção). Tanto que o novo trabalho produzido pelo trio de formação não muito usual (não há baixo; são duas guitarras, bateria e só) faz um mergulho avassalador nas sonoridades setentistas dos Stones (na grandiosa fase de "Exile On Main Street"), além de investir em nuances de soul music. E tudo isso sem abandonar o flerte com o blues e com o punk/garagismo característico do grupo. Trata-se de um álbum com onze faixas e que na verdade está pronto desde o Natal de 2002. "Não lançamos antes porque estávamos tocando sem parar e queríamos ter tempo hábil para fazer um lançamento decente, caprichado", justifica Marco em entrevista à Dynamite. O disco, segundo o guitarrista, é mais "blues" em sua concepção musical. "Algo na linha dos Stones fase 'Exile On Main Street' só que com sonoridade pesada, embora sem aquela urgência punk dos primeiros álbuns do Butchers'".

MONSTRO NA GARAGEM (BR)
Thee Butchers Orchestha – stop talking about music le's celebrate that shit -voodoo rhythm rec. - Por certo uma das melhores Garage-trash-blues da atualidade! Marcos Butcher, ex-baterista do paulistano Pin-Ups, conduz a voz – muita parecida com Iggy Pop – e a guitarra nesta prolífica banda que já tem Cds lançados pela badalada label suiça Voodoo Rhtym. A banda tem duas guitarras incendiárias e nenhum baixista. Nevermind the Spencer Blues Explosion and White Stripes. Here´s the Butchers

O.X (D)
Damit ist es amtlich. Ich habe jegliches Gefühl für Zeit und Raum verloren! Herr Moutty, offizieller Handelsreisender des Ox in Sachen Budget-Rock, hatte doch erst unlängst das Augenmerk der Leserschaft auf Brasilien gelenkt, wo sich die SELLOUTS dank überzeugender Veröffentlichungen auf Gonna Puke Records sowie Jim Budds' feinem Rabid-Pulse-Label als respektable RIP OFFS-Epigonen erwiesen hatten.  Recherche ist ja bekanntlich alles, weshalb man gerne bereit ist, für ein fundiertes Review zwei, drei Ausgaben zurückzublättern. Schlecht nur, wenn man letztendlich 22 Ausgaben zurückblättern muss, weil der Artikel aus dem Jahr 1999 stammt.  Die einen verlieren das Zeitgefühl, die anderen die Garage. Aus jener sind Marcelo und Jonas nämlich bereits seit geraumer Zeit hervor gekrochen und legen als THEE BUTCHERS' ORCHESTRA nunmehr ihr drittes Album vor. Zu sagen, die Herren hätten seit den SELLOUTS eine beachtliche musikalische Entwicklung durchgemacht, wäre mehr als untertrieben.  Innerhalb der Budget-Rock-Gemeinde werden nach der Nennung vorstehender Unworte jetzt sämtliche Alarmglocken läuten. Mit melancholischem Blick betrachtet man die liebgewonnenen SELLOUTS-Singles und fragt sich neudeutsch und nicht ganz zu Unrecht: "If it ain't broke, why fix it?" Wenn der Reparaturdienst aber von Tim Kerr geführt wird, dann kann das Ergebnis so schlecht nicht sein.  Dementsprechend vermag der soulinfizierte Garage-Blues-Trash-Punk des Trios aus Sao Paulo auch auf ganzer Linie zu überzeugen.  Als Referenzpunkt fallen mir spontan die ähnlich formidablen und sträflich unterbewerteten GREEN HORNET aus Groningen ein. Wer nun immer noch nicht überzeugt sein sollte, der braucht nur einen Blick auf das Label sowie das geschmackvolle Merinuk-Cover zu werfen. Das sollte eventuelle Zweifel endgültig zerstreuen